Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri bâtınin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı elan hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı işlemlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM mukannen bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları mukannen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak bâtınin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı berenarı elan hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çdüzenışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk rahatışı katkısızlar.
Bu dü kavram, bâtınerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise maksat elan ticari olduğu bâtınin bâtınerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan yerinde evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.